Hipster Branding – Redesigned Famous Brand Logos (16 Pictures)
Hipsterism ist ja derzeit in aller Munde wie Paradontitis. Ich hab mal nachgeguckt: „Hipsters are a subculture of men and women typically in their 20’s and 30’s that value independent thinking, counter-culture, progressive politics, an appreciation of art and indie-rock, creativity, intelligence, and witty banter.“ Und jetzt kommt dieser Dave Spengeler daher und meint die Logos realtiv bekannter Marken verhipstern zu müssen/können. Was denkt ihr? Gelungen?
Designer Dave Spengeler had a great idea and launched the Hipster Branding Tumblr. Basically the idea is to bring logos of famous brands back to life, using currently hip icons, fonts and design elements. Anchors, mustaches, Helvetica, big Xs are all in there and aside from the new logos for Nivea, Coca-Cola, Heinz, Apple, IKEA and others not looking bad, we believe that Spengeler is actually being ironic and is making fun of the current state of design in some regard.
___
[via highsnobiety]
Also das Harley Davidson geht ja ma gar nicht! Und der Rest ist einfach nur meh.
Idee ganz gut – Umsetzung öde.
Messer und Gabel bei McDonald’s? Unpassender geht’s nicht.
harley davidson sieht aus wie meine omma ! eher schnöde das ganze, hat ja auch nicht wirklich was mit den original Logos am hut. aber trotzdem interessant zu anzusehen.
Na ja, die Originale sind weitaus besser. Die Redesigns haben kaum Qualität, allenfalls der Überraschungseffekt ist interessant.
Meine Herren, ich sehe das genauso und vermute, dass die Geschichte eher einem ironischen Motto oblag.
Ich mag diesen Retro-Style, auch wenn viele von den
gezeigten Logos kaum noch Ähnlichkeit mit dem
Original haben. Ist halt eine Kunstform.